Ofte silte spørsmål

Sjekk driftsstatus

Trykk for å se om alt fungerer som det skal med Laddel- systemet i dag.

Til deg som lader bilen

Det gjør du enkelt i Laddel appen. 

1. Velg laderen du ønsker å lade på

2. Trykk «Lad her»

3. Koble til bilen og trykk på «Start»

4. Voilà, nå lader du!

For å stoppe din lading trykker du inn på din lading i appen, og deretter «Stopp». 
Nå kan du dra ut kabelen fra bilen. 

Det burde ikke skje, men om du er så uheldig så kan du ringe vår kundeservice på +47 38 00 40 90 så fikser vi det umiddelbart.

Ja, det er helt gratis, og det vil det alltid være!

Ladeprisen er oppgitt på hver lader i appen.
Ladeprisen er enten fastpris eller spotpris. Spotpris er Nordpool spotpris + et påslag verten setter.  

Ja på de laderne som ikke har fastpris.
For å forsikre oss om at verten alltid får dekket strømkostnadene sine tar Laddel i bruk spotprising. Det vil si at prisen for ladingen følger dagens strømpris. Slik får gjesten også den mest rettferdige prisen på sin lading. 

Det er gjesten som må ha med seg ladekabel. 
Men vert kan også om ønskelig la sin ladekabel stå i ladeboksen til enhver tid. 

Det er mange ulike faktorer som spiller inn på prisen en vert setter. For eksempel så må de sette prisen litt høyere enn spotprisen fordi de må dekke administrasjonsgebyret fra Laddel.

I tillegg er det mange verter som ønsker å tjene inn investeringskostnaden pga. økonomiske årsaker. 

På toppen av spotprisen er det også moms og en nettleie som verten må betale for strømmen han kjøper. 

Spotpris betyr at du betaler den faktiske prisen på strømmen time for time. Spotprisen er lik for alle strømleverandører i landet, men varierer ut ifra region. 
I Norge er det 5 ulike strømsoner. 

Til eier av ladeanlegget

Laddel tar kun et administrasjonsgebyr på 12,5% av omsetningen på laderne. Dette trekkes fra på utbetalingen som dere får annenhver måned.  

Det vil variere ut ifra blant annet geografi og tilgjengelig kapasitet i det elektriske anlegget. Vi sender gjerne ut elektropersonell på en uforpliktende og gratis befaring. 

Du kan velge mellom å eie eller leie ladeanlegget. Om du velger å leie betaler du kun for fremlegging av strøm, mens Laddel tar kostnaden for laderne og monteringen. 

Med å leie anlegget får drastisk redusert kostnaden med å tilby lading hos deg. 

De vil dere automatisk få rett inn på din bankkonto mellom 1. og 7.  annenhver måned.

Det er også mulig å ta fastpris som ladepris. 
Sammen ser vi på hva dere ønsker, og hva som passer hos dere. 

Du kan kontakte oss enten på kontakt@laddel.no, ringe 38 00 40 90 eller gå inn på www.laddel.no/faa-tilbud

Om du ønsker å sette opp et nytt ladeanlegg pleier hele prosesson å ta rundt 17 dager. 

Etter du har kontaktet oss kobles laderne opp til systemet innen 2-3 dager. 
Klistermerkene sendes straks og vil ankomme innen ca. 5 dager. Etter dette er alt klart. 

Ladeanlegget blir montert av en av våre profesjonelle og kompetente elektropartnere. 

Om ønskelig kan også din «go-to» elektriker montere dette. 

Vi har hatt flere kunder som ønsker å bytte ut sin nåværende løsning med vår, og det har vi erfart at har vært et godt valg. 

Grunnene har blant annet vært: 

1. Med Laddel kan man følge spotprisen 
2. Laddel har et ladekart i appen som synliggjør vår destinasjon 
3. Laddel er billigere enn vår nåværende løsning
4. Vår nåværende operatør har ikke kundesupport 

Husk å sjekk avtalen deres om det er binding eller oppsigelses tid. Dere kan også kontakte oss så finner vi ut av dette for dere. 

Yes! 

Laddel sine tjenester er delt i to:
– Installasjon
– Administrasjonssystemet 

Om du vil gå rett på punkt 2 er dette fult mulig. 

I tilfeller der kunden ønsker hjelp fra oss med å få på plass er ladeanlegg knytter vi kunden opp mot en av våre elektrikere i nærområdet. 

Lurer du fortsatt på noe?

Vårt Laddel support team vil gjerne hjelpe deg!